The graduation test

De dag waar het 6 weken om ging.. De 'final graduation test' is vandaag! Deze test geeft je niveau aan en hopelijk wil ik weer een hoger niveau behalen dit keer. Als dat zo is heb ik een diploma met een C1 niveau (een na hoogste). Dit wil ik dus graag bereiken, maar iedereen zegt dat ik dit wel kan. Zelfs mijn leraar zegt 'Het is knapper als je geen C1 behaald' Dat zorgt voor een enorme druk op mijn schoulders natuurlijk. Ik kan de beste van mijn klas zijn en de beste spreker. Dit maakt helemaal niks uit, want de test toetst op 'listening, reading and grammar'. Geen spreekgeheelte bij inbegrepen. Wat ik erg raar vind, aangezien het spreken van een taal het meest belangrijk is. En dit was ook de reden waarom ik hier was. Het maakt niet uit welk niveau er uit de test komt, ik heb namelijk mijn best gedaan en meer kan je niet doen. Hopelijk wordt deze natuurlijk beloond, maar zelfvoldoening heb ik zeker al. Ik ben super blij dat ik deze beslissing genomen heb. Ik merk namelijk in alles dat ik vooruit ben gegaan. Niet alleen in het spreken, maar ook tijdens mijn slaap...

Mijn kamergenoot Lena vertelde mij namelijk dat ik gister praatte in mijn slaap en hetgeen wat ik zei was 'I'm not very good'. Dromen gebeurt schijnbaar dus ook in het Engels. Hopelijk is dat een goed teken.

Nadat ik klaar was met school om 1 uur, had ik ongeveer 2 uur om even te relaxen en te lunchen. Om 3u zou de test namelijk van start gaan, maar zoals gewoonlijk in Malta was dat een halfuur later..

Het eerste gedeelte bestond uit luisteren. Dit waren 10 vragen. Daarna een grammatica gedeelte van 60 vragen en als laatste een leesgedeelte met 10 vragen. Als ik een score heb van 60 of hoger heb ik C1 bereikt!

De test was nog niet bezig of iedereen begon te hoesten en aangezien het op de beach club was, werd er gewoon muziek gedraaid en hoorde je mensen schreeuwen van buiten af. Dit was niet erg goed voor de concentratie.

Het was maar goed dat ik besloot om door te werken, we hadden namelijk maar 45 minuten. Ik was mooi op tijd klaar en daarna had ik nog tijd om het even allemaal te checken. Het was makkelijker dan ik verwachtte en ik heb er een goed gevoel over!

Vrijdag zullen we het weten, wanneer ik de uitslag krijg..

Veel liefs,

Reacties

Reacties

annemie

We zullen voor je duimen ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!