Zaterdag 15 augustus : de terugreis

Vandaag is het zover.. Deze 6 weken zijn voorbij gevlogen!! Ik vlieg vandaag (al)weer naar huis, maar met een opgeheven hoofd! Ik ben echt super super blij dat ik deze kans heb gehad en dat iedereen mij zo gesteund heeft en in mij bleef geloven. Er zijn namelijk ook dagen geweest wanneer ik me niet zo goed voelde en ik wil iedereen bedanken die er op zulke momenten voor me was en positief bleef! Dit heeft mij erg geholpen om zelf ook positief te blijven. Ook ben ik dankbaar dat mijn ouders dit mogelijk hebben gemaakt en mij de kans gegeven om zoiets te doen. Ik heb echt de tijd van mijn leven gehad! Zoveel vrienden gemaakt en misschien zelfs wel vriendinnen voor het leven die ik graag nog eens wil opzoeken. Het is zo goed geweest voor mijn Engels en ik kan in alles merken dat ik behoorlijk vooruit ben gegaan. Ik durf nu op mensen af te stappen en ze aan te spreken, terwijl ik eerst onzeker was over mijn kwaliteiten. Ook ben ik ervan overtuigd dat ik zelfstandiger geworden ben. Ik was namelijk compleet op mezelf aangewezen en moest het beste ervan maken. Kortom, een hele grote levenservaring die voor altijd bij me blijft en waarvan ik veel heb geleerd. Het belangrijkste natuurlijk is dat ik ook erg heb genoten en het jammer vind om weer naar huis te gaan, maar het is goed geweest nu. 6 weken is lang zat en ik vind het toch ook wel weer fijn om in mijn eigen bed te slapen en mijn ding te doen in Nederland.

Om 4 uur in de ochtend ging de wekker.. Ik voelde me nog steeds erg moe, na een paar uur slaap. Ik moest wel opstaan, anders mis ik mijn vlucht! Eenmaal aangekleed en de laatste dingetjes in de koffer gedaan voelde ik me al iets beter. Toen heb ik beneden uitgecheckt en gewacht op de transfer. Ik was erg blij dat ik niet alleen terug vloog. Samen met 8 andere Nederlanders, waaronder Willemein. De bus was mooi op tijd en zat ik naast Willemein in de bus. Gelukkig was het maar een kort tochtje van 20 minuten naar het vliegveld. Bij het inchecken moest ik wel lang wachten. Ik kon wel fijn met die Nederlanders praten dus schoot het aardig op.

Eenmaal ingecheckt hadden we nog 2,5 uur te gaan voordat de vlucht ging. Na de paar winkeltjes die er zijn, zijn we maar gaan zitten en gelukkig was er wifi. De tijd ging erg snel! Voordat ik het wist konden we gaan boarden en even later zaten we in het vliegtuig!

Ik had me voorgenomen om wat te slapen in het vliegtuig, maar dat lukte echter niet.. De vlucht ging daarentegen wel snel en na 2,5 uur vliegen waren we alweer geland. Nu is het definitief over en voorbij..

Voordat we eenmaal bij de lopende banden waren voor de koffers hadden we heel Schiphol rondgelopen en was het erg druk bij de band. Het duurde en duurde maar en mijn koffer kwam maar niet. Ik ben zelfs ondertussen nog naar het toilet gegaan en toen ik terug kwam zag ik eindelijk even later mijn koffer. Wat een opluchting! Eindelijk kon ik de aankomsthal in lopen. Daar zag ik tot mijn grote verbazing Dorette daar staan als een verassing en al snel zag ik ook Mama en Diede daarnaast staan! Papa zat even verderop.

We hebben voordat we naar huis gingen nog even wat gedronken en gegeten. De rit naar huis was ook zo voorbij omdat we aan een stuk door aan het praten waren. Thuis gezellig geluncht en daarna kwamen Opa en Oma langs om mij gedag te zeggen. Ik was inmiddels echt doodop en wilde het liefst gaan slapen. De rest van de middag ben ik niet erg productief meer geweest en heb alleen mijn koffer uitgepakt. Daarna was het tijd om bij te komen en wennen aan het Nederlands praten haha.

Dit was het dan.. Het zit erop.. Dit was mijn laatste blog.. Ik hoop dat jullie net zo genoten hebben om het te lezen als ik met het schrijven. Ik vond het erg leuk om het bij te houden en ervaringen met het thuisfront te delen!! Bedankt voor het lezen allemaal. Ook hartstikke bedankt voor de reacties, dat was erg leuk!

xxxxxx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!