Zaterdag 25 juli

Een wisselende dag vandaag...

Vanochtend kwamen Sydney en ik vol verassingen te staan en hebben we ons verbaasd over het Franse meisje. Wat er precies aan de hand was, zal ik maar niet op internet zetten. We aten het laatste ontbijt samen en toen was het tijd om afscheid te nemen. Syndey vertrok namelijk om half 12 en ik moest de bus hebben van 10 uur. Het is moeilijk om iemand gedag te zeggen waarvan je weet dat de kans klein is dat je elkaar nog eens ziet. En het is al helemaal moeilijk als je weet dat je daarna weer opnieuw moet beginnen. Nieuwe kamergenoten, nieuwe contacten maken.. Daar maak ik me later wel weer druk om!

Eenmaal in de juiste bus reed ik naar Mosta, een plaatsje waar Emma, een nederlands meisje, mij stond op te wachten om naar de Blue Grotto te gaan. Reizen met het openbaar vervoer hier is erg opletten dat je wel de juiste halte eruit gaat. Gelukkig is dat goed gekomen! In Mosta ginggen we samen met een ander Duits meisje, Carina naar de Blue Grotto. Daarvoor moesten we eerst met de bus naar Valetta. Na die lange zit overstappen om naar een plaatsje genaamd Zurrieq te gaan. Daar was het schrikken.. Om de minuut werd er namelijk een harde klapper van een vuurpijl afgestoken. Ook was alles versierd, maar wij wisten niet wat er aan de hand was. Na het zoeken van de bushalte reed deze bus ons naar de Blue Grotto.

Wauw wat was het daar mooi!!! Allemaal rotsen en groten aan de rand van het eiland waar je met een boot onderdoor kon varen. Tot nu toe was dit het mooiste wat ik hier gezien heb. (zie foto's) dit was de lange busreis zeker waard. We besloten om even een hapje te eten voor de lunch en ik had een typisch Maltees broodje met gesneden tomaten. Jammer genoeg houden ze hier heel erg van olijven en ui en dat doen ze dus overal niet te zuinig erop..

Op de terugweg waren we van plan om via Valetta naar Melieha Bay te gaan om daar lekker af te koelen in de zee. Met mijn ouders ben ik hier al 2 keer eerder op vakantie geweest, dus was ik wel nieuwsgierig of er wat veranderd was. En dit was het geval!! De plaats was veel bebouwder en er stonden meer hotels. Het water was nog steeds net zo lekker en hebben Emma en ik een duik genomen en voor een lange tijd in het water gelegen. Carina was inmiddels al naar huis gegaan.

Rond half 6 hadden we de bus terug naar Mosta en zijn we met z'n tweeën in een gezellig wijnbarretje gaan eten. De 'chicken salad' was erg lekker, maar alweer met olijven... Toen we het eten op hadden heb ik de bus terug naar St. Julians genomen.

Het was een lange maar super mooie en leuke dag!! Eenmaal op mijn kamer fris gedoucht en mijn bed in. Om nu lekker te dromen over deze dag!

Reacties

Reacties

Peter en thea

Goed verhaal robin
Leuke foto,s trouwens

Groetjes Peter en thea

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!