Zondag 12 juli

Alweer een week dat ik me hier bevind. Of beter gezegd pas een week, want het voelt al veel langer. Ik moet hier erg wennen dat de dagen zolang zijn en de tijd gaat redelijk langzaam. Maar daar wennen we wel aan.. Vandaag ga ik samen met Gwen, Sydney en Ilonka (belgisch meisje) naar Gozo en Comino.

Om 8.30u zou de bus vertrekken richting Sliema. Jammer genoeg was de bus van onze organisatie er niet en werd er op het laatste moment en een uur later een sight-seeing bus geregeld. Vanuit Sliema ging de boot naar het eiland Gozo. Ons was beloofd om met de speetboot te gaan, maar dit viel ook al in duigen. Met een grote veerboot duurde het 2 uur en wat misselijkheid om naar Gozo te varen. Vanuit daar zouden we een sight-seeing bus krijgen, maar zoals je misschien al voorspelt ging ook dat niet door. We werden met z'n allen in een klein rood busje gestopt. Daar was niet veel sight-seeing aan. Het leek wel een achtbaan hoe we achterin tekeer gingen.. Gelukkig konden we er met z'n vieren om lachen, want anders was het helemaal een drama.

De eerste stop was bij een hele grote cliff met een prachtig uitzicht. (foto's) Hier kregen we even de tijd om foto's te maken. Vervolgend weer in het busje gepropt en verder rijden. In de hoofdstad van het kleine eiland, Victoria, stopte we voor lunch. Veel tijd kregen we niet om te bestellen, wachten en eten. Het broodje met salade en kip dat ik had was daarentegen wel erg lekker voor een goed prijsje. De saus mag de volgende keer alleen weg gelaten worden. Die was heel pittig, dus meer wat voor Chloe.

In de haven weer op de boot richting Comino. Comino is een nog kleiner eiland waar maar 5 mensen wonen en het enige bijzondere waar alle toeristen heen gaan is de Blue Lagoon. Het water is daar namelijk heel helder en prachtig blauw! Zeker een aanrader om er heen te gaan. Alleen wel jammer dat je als mieren daar liep. Wat een hoop mensen waren daar. Het was nog net geen Isle of MTV, maar dat scheelde niet veel. Dat was wel jammer want dat maakte de plek minder mooi en alleen maar een toeristische trekpleister. Omdat het zo druk was heb ik er niet gezwommen... Maar mensen kijken blijft ook altijd leuk!

Daarna weer met de boot terug varen naar Sliema. Op de boot ben ik wonder boven wonder in slaap gevallen en viel de terugreis dus wel mee. Daar is helaas ook alles mee gezegd. In Sliema zou een bus ons weer naar St Julians brengen. Alleen de bus tja die was er niet. We hebben iedereen gevraagd en we werden van het kastje naar de muur gestuurd. Na veel smeken en puppy ogen wilde een buschaffeur ons afzetten bij de school. Opgelucht gingen we de bus in. Eenmaal weer bij de residentie zijn we gaan klagen, maar dit had geen zin. De vrouw van de organisatie zei ons 'de bus stond er en ik heb de referentie nummers' maar daar konden wij niks meer mee en nog veel klagen zochten we ook niet meer.

Al met al was het een geslaagde dag!!