De dag van vertrek

Welkom beste lezers op mijn reisblog!

Ik ben vandaag voor 6 weken naar Malta vertrokken om de Engelse taal bij te spijkeren. Dit is een groot avontuur en ik heb er veel zin in, maar voel toch ook een beetje spanning! Het is namelijk niet niks om alleen op vakantie te gaan als 17 jarige. Ik ken immers niemand en moet daar voor 6 weken lang een nieuw leven op bouwen met leeftijdgenoten van verschillende nationaliteiten. Ik ga halve dagen naar school en dan ben ik de rest van de dag vrij om leuke dingen te doen met mijn nieuwe vrienden/vriendinnen.. Ik kijk er erg naar uit om te gaan en ben benieuwd hoe alles gaat lopen.

Het is eindelijk zover.. Na al het gedoe met de tickets... kan ik nu vertrekken! Het vliegtuig vertrekt om 11.50u dus ik moest vroeg opstaan, maar dat was geen ramp. Mijn ouders, een goede vriendin en mijn vriendje gingen mee om me af te zetten, gedag te zeggen en uit te zwaaien. Het was weer een gedoe bij de incheckbalie, omdat het systeem van de KLM eruit lag en ik niet in de computer stond, maar uiteindelijk kon ik toch het vliegtuig in. Het moment van afscheid nemen vond ik toch wel erg moeilijk. Ik was erg zenuwachtig om voor het eerst alleen te vliegen en de spanning kwam er op dat moment even uit. Gelukkig was daar de steun van mijn ouders, vriendje en vriendin. Het was moeilijk om weg te gaan, maar toen ze uit zicht waren ging ik er helemaal voor.

De vlucht verliep goed.. Alleen wat problemen dat mijn plaats dubbel geboekt was , maar dat heb je er wel eens bij. Toen ik mijn baggage had gehaald en verzameld hadden met iedereen van EF, gingen we in een busje richting de residentie. Ik had weer het geluk dat ik bij het open raam zat en mijn gezicht er haast vanaf werd geblazen door de wind, maar dat kon me niks meer schelen. Ik zat op Malta voor 6 weken en de zon scheen dus mijn dag kon niet meer stuk! Dacht ik... Eenmaal aangekomen op de residentie moesten we allemaal papieren invullen en gegevens nogmaals doorgeven. Ook kwam er opeens een borg om de hoek kijken, die niet eerder gemeld was. Kortom een middag vol verassingen, zweten en lang wachten. Uiteindelijk na 2 uur in de lobby gezeten te hebben kon ik mijn kamer op. De eerste indruk was niks bijzonders, maar wel goed. Ik was op dat moment nog alleen op de kamer en heb toen snel even opgefrist en omgekleed om daarna weer op pad te gaan voor het diner. Samen met een Nederlands meisje dat in dezelfde vlucht zat als ik gingen we dineren. Eenmaal daar bracht ze haar kamergenootje mee, een Frans meisje. Het eerste diner vond plaats bij de Italian Job, een restaurant in de buurt. Voor elke diner heb ik 'vouchers' ontvangen zodat ik bij verschillende restaurants kan eten en kiezen uit een beperkt EF menu. Het was een gezellige avond, maar we waren vooral heel moe van de reis, hitte en het lange wachten. Om 21.30u werden alle nieuwe mensen verwacht in de lobby voor een stadswandeling om de omgeving te verkennen. Hiervan heb ik niet veel van mee gekregen.. Ik verlangde namelijk naar mijn bed. Eenmaal terug in de residentie waren mijn kamergenootjes gearriveerd. Twee meisjes uit Zwitserland. Gwen van 18 jaar en Sydnry van 17 jaar. Ik vond het erg fijn dat ik de nacht niet alleen moest doorbrengen. Na wat gepraat te hebben zijn we lekker in bed gedoken om te dromen over de eerste indrukken op Malta.

Ik hoop dat het leuk was om het verslag van de eerste dag lezen! Ik vind het in ieder geval leuk om mijn ervaringen te delen.

Een lieve groet vanuit het zonnige Malta,

Robin

Reacties

Reacties

Annemie

Veel plezier

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!