Woensdag 12 augustus

Na de test ben ik naar school gegaan om mijn transfer naar het vliegveld te boeken. En heb ik wat gerelaxt op mijn kamer. Om half 7 ging ik namelijk samen met Lena, Ronja en Willemein een 'Hike tour' doen. Ik wist echter niet wat me te wachten stond.

We moesten bij de school verzamelen en wat later dan gepland gingen we van start. Na een paar minuten volgde een uitleg. Het ging ongeveer 4,5 uur duren en een afstand van 12 km. Voor het eerst deze vakantie dat ik me actief voel. Gelukkig had ik goede wandelschoenen aangedaan.

Ten eerste liepen we langs de kustlijn over de rotsen. Dit was een erg mooi uitzicht, omdat de zon net onder ging!! Daarna volgde een stevige klim en liep het al tegen de avond. De klim was erg zwaar en vooral lang. Eenmaal boven was het al donker en kon je uitkijken op Malta met allemaal lichtjes. Dat was het zeker waard en maakte de klim wat minder erg.

Later kwamen we aan bij een typisch Maltees restaurantje, waar we een soort van croissantjes kregen met vulling erin. Heel lekker was het niet, maar ik had zo'n honger dat ik het toch maar op at! Daarna gingen we weer richting de school.

Voordat we daar aankwamen duurde nog even. Ik werd samen met wat andere een lift ingestuurd. Eenmaal boven werd er tegen ons geschreeuwd dat we weg moesten, omdat het privé terrein was. Die man ging EF kantoor opbellen en het melden en allerlei toestand.. Zodoende kon de rest dus niet naar boven en moesten we daar een tijd op wachten. Het was fijn dat ik niet alleen was en wat kon praten met medestudenten.

Mijn vrienden waren namelijk nog niet boven en wat was ik blij dat ik ze uiteindelijk weer zag, zodat we terug konden lopen naar school. We waren immers al langer dan 4 uur onderweg en ik wilde graag naar bed. Het was dus ook erg verlossend om de school weer te zien met het EF logo.

Een goed en tevreden gevoel had ik toen ik eindelijk in bed lag. Het was wel goed om 'even' uiteindelijk 5 uur te wandelen na al die weken niks doen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!