Maandag 3 augustus

Vandaag weer een normale schooldag. Deze ochtend naar school gegaan en zoals elke maandag was het weer rustig in de klas.. Behalve in de andere klas daar waren opeens heel veel nieuwe jongens bij gekomen! Ik heb het nog steeds wel naar mijn zin op school, maar het begint nu wel hetzelfde te worden elke dag. Gelukkig is het onderwerp van de week veranderd en geen politiek meer.

Uit school heb ik een broodje gehaald en lekker op het strand opgegeten. Daarna nog even zwemmen en een dutje gedaan. Aan het einde van de middag gingen we weer terug, om te douchen en om te kleden. Samen met mama en Pettrie gingen we naar Mdina. Weer een middagje met de bus. Dit keer wist ik alleen zelf ook niet waar we eruit moesten en was dat dus afwachten. Jammer genoeg was de buschaffeur ook niet zo fijn. Hij toeterde naar elke auto die in de weg stond en wachtte amper totdat de passagiers uit- of ingestapt waren. Maar gelukkig werd hij afgewisseld op een gegeven moment.

Na wat zorgen of we wel in de goede bus zaten, vonden we een bordje met Mdina langs de weg. Heel vervelend is wel dat hier nergens plaatsnamen staan aangegeven langs de weg, dus moet je maar gokken of je bij de goede halte uitstapt. Maar we hebben het gevonden en het was de lange busreis, met wat misselijkheid waard.

Wat een super mooie vesting is Mdina. Eerst door een grote stadsmuur die om het stadje heen ligt en die was nog helemaal intact. Eenmaal binnen de stadsmuur was het zo mooi, rustgevend en stil. Alle huizen zagen eruit alsof ze waren gebouwd voor een Middeleeuse film en het leek net of elk moment een ridder ter paard om de hoek kwam rijden. Er waren wel paarden met een kar erachter waarmee je een tochtje door de stad kon maken. Gelukkig liepen we zelf wat rond.. Wat een dolhof als je de weg niet weet. En een wereld van verschil met St. Julians waar het altijd chaotisch is.. We vonden een restaurant met een super mooi utzicht over Malta. Daar hebben we heerlijk gegeten. Ik had een 'chicken salad' die er heel mooi opgemaakt uitzag. Dat was andere koek dan de 'pizza' van gister.

Een toetje zat er niet meer in, omdat het al te laat was en we de bus terug moesten halen. De terugweg ging gelukkig veel sneller en we waren weer zo thuis. Toen ben ik nog even meegegaan naar de hotelkamer voor een kop koffie. Gelukkig kan ik uitslapen morgen..